Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit (Rene Guyon) (1952)
zunächst einige Informationen zum Autor:
Dr. René Guyon (Pichan Bulayong, Thai: พิชาญ บุลยง; * 27. Mai 1876 in Sedan; † 1963 in Bangkok) war ein französisch-thailändischer Rechtsphilosoph und Rechtsanwalt.
Er promovierte an der Universität von Paris in Rechtswissenschaften und arbeitete als Rechtsanwalt und Richter. 1908 holte ihn König Rama V. (Chulalongkorn) nach Siam mit der Aufgabe, einen modernen Gesetzescodex zu verfassen, der das Land auf dem Gebiet des Rechtswesens in die Moderne führen sollte. 1919 veröffentlichte er dazu den Bericht "Die Abfassung von Gesetzen in Siam".
Rene Guyon war Vorsitzender Richter am Obersten Gerichtshof in Thailand.
Guyon reiste in Europa, Nordafrika, Sibirien, China, Indochina, Malaya und Indonesien.
Als Rechtswissenschaftler ist Guyon heute überwiegend wegen seiner "Studien zu sexueller Ethik" (1929-1944) in Erinnerung. Die ersten sechs Bände wurden zwischen 1929 und 1939 in Frankreich veröffentlicht und nach der Eroberung Frankreichs durch das Deutsche Reich [ also die NAZIS!!!] verboten.
Die letzten drei Bände wurden niemals veröffentlicht und befinden sich heute im Kinsey-Institut an der Universität Indiana, Bloomington, Indiana, USA[1].
Guyon schrieb dazu:
„In meinen 'Studien zu sexueller Ethik' schlug ich die Befreiung der sexuellen Handlungen der Menschen vor, die heute unterdrückt und verfolgt werden, und ihre Eingliederung in eine Lehre, deren wissenschaftliche und logische Grundlage die Berechtigung und die Freiheit sexueller Handlungen bildet … Die Essenz dieser Lehre von der Befreiung ist, dass sexuelle Organe und sexuelle Handlungen ebenso moralisch oder amoralisch sind als jede andere physiologische Äußerung von Lebewesen und dass daher unzweifelbar für jeden gerechtfertigt sind; und dass jeder das Recht hat, diese Organe zu benützen und alle Handlungen nach eigenen Wünschen zu vollziehen, solange diese ohne Gewalt, Zwang oder Betrug gegenüber einer anderen Person stattfinden.“
– Guyon: Human rights and the denial of sexual freedom. Bangkok S. 1
Quelle: https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Guyon
Dr. René Guyon (Pichan Bulayong, Thai: พิชาญ บุลยง; * 27. Mai 1876 in Sedan; † 1963 in Bangkok) war ein französisch-thailändischer Rechtsphilosoph und Rechtsanwalt.
Er promovierte an der Universität von Paris in Rechtswissenschaften und arbeitete als Rechtsanwalt und Richter. 1908 holte ihn König Rama V. (Chulalongkorn) nach Siam mit der Aufgabe, einen modernen Gesetzescodex zu verfassen, der das Land auf dem Gebiet des Rechtswesens in die Moderne führen sollte. 1919 veröffentlichte er dazu den Bericht "Die Abfassung von Gesetzen in Siam".
Rene Guyon war Vorsitzender Richter am Obersten Gerichtshof in Thailand.
Guyon reiste in Europa, Nordafrika, Sibirien, China, Indochina, Malaya und Indonesien.
Als Rechtswissenschaftler ist Guyon heute überwiegend wegen seiner "Studien zu sexueller Ethik" (1929-1944) in Erinnerung. Die ersten sechs Bände wurden zwischen 1929 und 1939 in Frankreich veröffentlicht und nach der Eroberung Frankreichs durch das Deutsche Reich [ also die NAZIS!!!] verboten.
Die letzten drei Bände wurden niemals veröffentlicht und befinden sich heute im Kinsey-Institut an der Universität Indiana, Bloomington, Indiana, USA[1].
Guyon schrieb dazu:
„In meinen 'Studien zu sexueller Ethik' schlug ich die Befreiung der sexuellen Handlungen der Menschen vor, die heute unterdrückt und verfolgt werden, und ihre Eingliederung in eine Lehre, deren wissenschaftliche und logische Grundlage die Berechtigung und die Freiheit sexueller Handlungen bildet … Die Essenz dieser Lehre von der Befreiung ist, dass sexuelle Organe und sexuelle Handlungen ebenso moralisch oder amoralisch sind als jede andere physiologische Äußerung von Lebewesen und dass daher unzweifelbar für jeden gerechtfertigt sind; und dass jeder das Recht hat, diese Organe zu benützen und alle Handlungen nach eigenen Wünschen zu vollziehen, solange diese ohne Gewalt, Zwang oder Betrug gegenüber einer anderen Person stattfinden.“
– Guyon: Human rights and the denial of sexual freedom. Bangkok S. 1
Quelle: https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Guyon
Zuletzt geändert von keksi am 04.03.2015, 20:43, insgesamt 2-mal geändert.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
nun ein paar Zitate aus seinem Artikel "Human Rights and the Denial of Sexual Freedom" (Bangkok 1951):
"In my Studies in Sexual Ethics, I have proposed the liberation of the sexual
activities of humanity, which today are curtailed and persecuted, and their
government by a doctrine whose scientific and logical foundations are the
legitimacy and the freedom of sexual acts.(...)
It will be sufficient to recall that the substance of that doctrine of
liberation is that the sexual organs and sexual acts are just as amoral as any
other physiological manifestations of living beings, and consequently are
indisputably legitimate for those who exercise them; and that this amorality
and legitimacy entail and justify, as an indispensable corollary, the
fundamental freedom to use those organs and accomplish those acts at will,
as long as this occurs without violence, constraint, or fraud against another
person. (...)"
Deutsche Übersetzung (Quelle für diesen Abschnitt: https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Guyon):
„In meinen 'Studien zu sexueller Ethik' schlug ich die Befreiung der sexuellen Handlungen der Menschen vor, die heute unterdrückt und verfolgt werden, und ihre Eingliederung in eine Lehre, deren wissenschaftliche und logische Grundlage die Berechtigung und die Freiheit sexueller Handlungen bildet … Die Essenz dieser Lehre von der Befreiung ist, dass sexuelle Organe und sexuelle Handlungen ebenso moralisch oder amoralisch sind als jede andere physiologische Äußerung von Lebewesen und dass daher unzweifelbar für jeden gerechtfertigt sind; und dass jeder das Recht hat, diese Organe zu benützen und alle Handlungen nach eigenen Wünschen zu vollziehen, solange diese ohne Gewalt, Zwang oder Betrug gegenüber einer anderen Person stattfinden.“
– Guyon: Human rights and the denial of sexual freedom. Bangkok S. 1
"In my Studies in Sexual Ethics, I have proposed the liberation of the sexual
activities of humanity, which today are curtailed and persecuted, and their
government by a doctrine whose scientific and logical foundations are the
legitimacy and the freedom of sexual acts.(...)
It will be sufficient to recall that the substance of that doctrine of
liberation is that the sexual organs and sexual acts are just as amoral as any
other physiological manifestations of living beings, and consequently are
indisputably legitimate for those who exercise them; and that this amorality
and legitimacy entail and justify, as an indispensable corollary, the
fundamental freedom to use those organs and accomplish those acts at will,
as long as this occurs without violence, constraint, or fraud against another
person. (...)"
Deutsche Übersetzung (Quelle für diesen Abschnitt: https://de.wikipedia.org/wiki/Ren%C3%A9_Guyon):
„In meinen 'Studien zu sexueller Ethik' schlug ich die Befreiung der sexuellen Handlungen der Menschen vor, die heute unterdrückt und verfolgt werden, und ihre Eingliederung in eine Lehre, deren wissenschaftliche und logische Grundlage die Berechtigung und die Freiheit sexueller Handlungen bildet … Die Essenz dieser Lehre von der Befreiung ist, dass sexuelle Organe und sexuelle Handlungen ebenso moralisch oder amoralisch sind als jede andere physiologische Äußerung von Lebewesen und dass daher unzweifelbar für jeden gerechtfertigt sind; und dass jeder das Recht hat, diese Organe zu benützen und alle Handlungen nach eigenen Wünschen zu vollziehen, solange diese ohne Gewalt, Zwang oder Betrug gegenüber einer anderen Person stattfinden.“
– Guyon: Human rights and the denial of sexual freedom. Bangkok S. 1
Zuletzt geändert von keksi am 04.03.2015, 16:59, insgesamt 2-mal geändert.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"Necessary Complement to the Human Rights
The sexually, enslaved of today should therefore demand more than the
construction of the Declaration of 1948, dedicated in advance to nonacceptance
of their aims. They should require that the positive principle of
Sexual Freedom be introduced into the Declaration of Human Rights, and no
longer be the victim of an indirect ostracism. They should insist that the
liberties of Article 18 be completed by the addition of the following:
"Everyone has the right to sexual freedom and the free disposal of his or her
body to that end; and no person shall be molested, prosecuted, or
condemned by the law for having voluntarily engaged in sexual acts or
activities of any kind whatever, provided they are devoid of violence, of
constraint, and of fraud.""
Quelle: Guyon, Rene: Human Rights and the Denial of Sexual Freedom. Bangkok, 1952.
deutsche übersetzung by keksi. all rights reserved.
anmerkung: verbesserungsvorschläge zu meiner übersetzung sind immer sehr willkommen!
deutsche übersetzung des obigen originaltextes:
"Notwendige Ergänzung zu den Menschenrechten
Die sexuell Versklavten von Heute sollten deshalb mehr verlangen als die Interpretation der Deklaration [der Menschenrechte] von 1948, die sich von vorneherein der Abweisung ihrer Ziele verschreibt.
Sie sollten verlangen, dass das positive Prinzip der Sexuellen Freiheit in die Deklaration der Menschenrechte eingeführt wird, und nicht länger das Opfer einer indirekten Ächtung ist.
Sie sollten darauf bestehen, dass die Freiheiten von Artikel 18 vervollständigt werden durch folgenden Zusatz:
„ Jeder hat das Recht auf sexuelle Freiheit und auf die freie Verfügung seines oder ihres Körpers zu diesem Zweck; und niemand darf dafür belästigt, strafrechtlich verfolgt oder durch ein Gesetz verurteilt werden, dass er sich freiwillig an sexuellen Handlungen oder Aktivitäten jeglicher Art beteiligt, vorausgesetzt diese sind frei von Gewalt, Zwang und Arglist.""
The sexually, enslaved of today should therefore demand more than the
construction of the Declaration of 1948, dedicated in advance to nonacceptance
of their aims. They should require that the positive principle of
Sexual Freedom be introduced into the Declaration of Human Rights, and no
longer be the victim of an indirect ostracism. They should insist that the
liberties of Article 18 be completed by the addition of the following:
"Everyone has the right to sexual freedom and the free disposal of his or her
body to that end; and no person shall be molested, prosecuted, or
condemned by the law for having voluntarily engaged in sexual acts or
activities of any kind whatever, provided they are devoid of violence, of
constraint, and of fraud.""
Quelle: Guyon, Rene: Human Rights and the Denial of Sexual Freedom. Bangkok, 1952.
deutsche übersetzung by keksi. all rights reserved.
anmerkung: verbesserungsvorschläge zu meiner übersetzung sind immer sehr willkommen!
deutsche übersetzung des obigen originaltextes:
"Notwendige Ergänzung zu den Menschenrechten
Die sexuell Versklavten von Heute sollten deshalb mehr verlangen als die Interpretation der Deklaration [der Menschenrechte] von 1948, die sich von vorneherein der Abweisung ihrer Ziele verschreibt.
Sie sollten verlangen, dass das positive Prinzip der Sexuellen Freiheit in die Deklaration der Menschenrechte eingeführt wird, und nicht länger das Opfer einer indirekten Ächtung ist.
Sie sollten darauf bestehen, dass die Freiheiten von Artikel 18 vervollständigt werden durch folgenden Zusatz:
„ Jeder hat das Recht auf sexuelle Freiheit und auf die freie Verfügung seines oder ihres Körpers zu diesem Zweck; und niemand darf dafür belästigt, strafrechtlich verfolgt oder durch ein Gesetz verurteilt werden, dass er sich freiwillig an sexuellen Handlungen oder Aktivitäten jeglicher Art beteiligt, vorausgesetzt diese sind frei von Gewalt, Zwang und Arglist.""
Zuletzt geändert von keksi am 04.03.2015, 20:01, insgesamt 1-mal geändert.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"The Sexual Freedom which I have proposed is that which rests firmly upon
the reciprocal consent of the parties involved in the sexual act or any of its
varieties. The reader must certainly have noticed that I continually refer to
sexual acts or activities engaged in "without violence, without constraint, and
without fraud." This Doctrine calls for the ancient freedom, but corrected by
the modern respect for the rights of the individual. It insists that the mutual
agreements of private individuals must be respected by society and the law,
whatever modes of sexual activity this mutual consent may involve. This
justifies it in calling for permanent association of sexuality with daily private
and social life, and its protection from ignorant denunciators, preachers
intoxicated with metaphysics, and legal or social persecutors. Sexual
gratification should be considered as necessary as our daily bread."
Quelle: ebd.
deutsche übersetzung by keksi:
„Die Sexuelle Freiheit, die ich vorgeschlagen habe, ist so beschaffen, dass sie nachdrücklich auf der gegenseitigen Einwilligung der am Geschlechtsverkehr oder aller seiner Spielarten Beteiligten basiert.
Der Leser hat sicherlich bemerkt, dass ich mich stets auf sexuelle Handlungen oder Aktivitäten beziehe, ausgeführt „ohne Gewalt, ohne Zwang und ohne Arglist.“
Diese Konzeption fordert die antike Freiheit, jedoch korrigiert um den modernen Respekt vor den Rechten des Einzelnen.
Sie insistiert / besteht darauf, dass die gegenseitige Einvernehmen von Privatpersonen von der Gesellschaft und dem Gesetz respektiert werden müssen, welche Arten sexueller Aktivität dieses gegenseitige Einvernehmen auch immer beinhalten / umfassen mag.
Dies berechtigt sie, die dauerhafte / endgültige Zuordnung der Sexualität zum täglichen privaten und sozialen Leben zu fordern und den Schutz [der Sexualität] vor ignoranten Denunzianten / dummen Verleumdern, von Methaphysik berauschten Predigern, und gesetzlichen oder gesellschaftlichen Verfolgern.
Sexuelle Befriedigung sollte als für so notwendig erachtet werden wie unser täglich Brot.“
the reciprocal consent of the parties involved in the sexual act or any of its
varieties. The reader must certainly have noticed that I continually refer to
sexual acts or activities engaged in "without violence, without constraint, and
without fraud." This Doctrine calls for the ancient freedom, but corrected by
the modern respect for the rights of the individual. It insists that the mutual
agreements of private individuals must be respected by society and the law,
whatever modes of sexual activity this mutual consent may involve. This
justifies it in calling for permanent association of sexuality with daily private
and social life, and its protection from ignorant denunciators, preachers
intoxicated with metaphysics, and legal or social persecutors. Sexual
gratification should be considered as necessary as our daily bread."
Quelle: ebd.
deutsche übersetzung by keksi:
„Die Sexuelle Freiheit, die ich vorgeschlagen habe, ist so beschaffen, dass sie nachdrücklich auf der gegenseitigen Einwilligung der am Geschlechtsverkehr oder aller seiner Spielarten Beteiligten basiert.
Der Leser hat sicherlich bemerkt, dass ich mich stets auf sexuelle Handlungen oder Aktivitäten beziehe, ausgeführt „ohne Gewalt, ohne Zwang und ohne Arglist.“
Diese Konzeption fordert die antike Freiheit, jedoch korrigiert um den modernen Respekt vor den Rechten des Einzelnen.
Sie insistiert / besteht darauf, dass die gegenseitige Einvernehmen von Privatpersonen von der Gesellschaft und dem Gesetz respektiert werden müssen, welche Arten sexueller Aktivität dieses gegenseitige Einvernehmen auch immer beinhalten / umfassen mag.
Dies berechtigt sie, die dauerhafte / endgültige Zuordnung der Sexualität zum täglichen privaten und sozialen Leben zu fordern und den Schutz [der Sexualität] vor ignoranten Denunzianten / dummen Verleumdern, von Methaphysik berauschten Predigern, und gesetzlichen oder gesellschaftlichen Verfolgern.
Sexuelle Befriedigung sollte als für so notwendig erachtet werden wie unser täglich Brot.“
Zuletzt geändert von keksi am 04.03.2015, 21:46, insgesamt 3-mal geändert.
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Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
Geht das auch mit Übersetzung ins Deutsche (?) - schließlich sind wir ein deutsches Forum ...
TeleGuard-ID: ZQV9DB8VV
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"Immediate Reforms Required to Obtain Sexual Liberation
Fortified by these confirmations of their principles, the champions of Sexual
Freedom should produce for public consideration precise desiderata (like the
"Cahiers" of the French Revolution). To do so is to put the question on the
ground of immediately necessary reforms, incapable of being evaded. They
can be enumerated summarily in the following manner:
(A) No more compulsory desexualization
Voluntary desexualization should not be forbidden to the fanatics of
puritanism, but they should be prevented from imposing any degree of
desexualization on those who do not desire it.
I have previously, herein, condemned our present civilization as a civilization
of the emasculated. Is that word too strong? Consider that, in the countries
subjected to the puritan discipline, the suppression of courtesans, and the
enactment of laws forbidding "fornication" or the sexual act outside of
marriage, entail this emasculation or desexualization for those who are not
married. Moreover, this is precisely the result anticipated by the anti-sexual
policy. But it is a result against which all those who are conscious of the
legitimacy of sexual acts should be urged to rebel. From now on, there must
be open conflict between the emasaculators and an aroused public,
conscious of its indefeasible rights. The latter will no longer care to witness
the spectacle of human beings, and especially adolescents, condemned to
years of torment and distress because they are denied the exercise of a
sexuality whose demands are as imperisous as they are legitimate, or, if they
do yield to those legitimate demands, condemned to prosecution as "sex
offenders" or "juvenile delinquents," as the case may be."
Quelle: ebd.
Sofortige Reformen, die nötig sind, um Sexuelle Freiheit zu erreichen Bestärkt durch diese Bestätigungen ihrer Leitsätze / Leitgedanken / Prinzipien / Grundsätze, sollten die Vorkämpfer für die Sexuelle Freiheit für die öffentlich zugängliche Abwägung konkrete Forderungen vorlegen (wie die „Cahiers“ der Französischen Revolution). Dies zu tun, heißt die Sache / Angelegenheit in den Bereich sofort nötiger Reformen zu rücken / zu verlegen / zu verlagern, ohne dass ihr ausgewichen werden kann. [Die Forderungen] können summarisch folgendermaßen spezifiziert werden: (A) Keine erzwungene Desexualisierung mehr "Frewillige Desexualisierung sollte den Fanatikern des Puritanismus nicht verboten werden; jedoch sollten sie daran gehindert werden, die Desexualisierung - in welchem Ausmaß auch immer - denjenigen aufzuzwingen, die sie nicht wünschen. Ich habe zuvor hier unsere gegenwärtige Zivilisation als eine Zivilisation der Entmannten verurteilt. Ist dieses Wort zu stark? Berücksichtige, dass in den Ländern, die der puritanischen Zucht und Ordnung / Disziplin / Benehmen unterworfen / ausgesetzt sind, die Unterdrückung der Kurtisanen und der Erlass von Gesetzen, die „Unzucht“ oder den außerehelichen Geschlechtsverkehr verbieten, diese Entmannung oder Desexualisierung für diejenigen nach sich ziehen / beinhalten / zur Folge haben, die nicht verheiratet sind. Zudem ist das genau die Folge / das Ergebnis, die / das von der Anti-Sexuellen Politik erwartet / vorausgesehen wird. Aber es ist eine Folge / ein Ergebnis, gegen die / das alle, die sich der Legitimität von sexuellen Handlungen bewusst sind / die um die Legitimität von sexuellen Handlungen wissen, aufgefordert werden sollten, aufzubegehren. Von nun an / ab jetzt / von diesem Augenblick an muss es einen offenen Konflikt geben zwischen den Kastratoren und einer aufgerüttelten Öffentlichkeit, die sich ihrer unveräußerlichen Rechte bewusst ist. Letztere möchte nicht länger den Anblick von menschlichen Geschöpfen und insbesondere von Heranwachsenden erleben, verdammt zu Jahren voll Qual und Leid, weil ihnen die Ausübung / das Ausleben einer Sexualität verwehrt wird, deren Begehren / Verlangen / Forderungen so zwingend / mächtig wie legitim sind, oder, wenn sie diesem legitimen Verlangen nachgeben, verdammt zu Verfolgung als „Sexualverbrecher“ oder „jugendliche Straftäter“ sind, je nachdem." translation by keksi. all rights reserved..
Übersetzung eingefügt, Hori
Fortified by these confirmations of their principles, the champions of Sexual
Freedom should produce for public consideration precise desiderata (like the
"Cahiers" of the French Revolution). To do so is to put the question on the
ground of immediately necessary reforms, incapable of being evaded. They
can be enumerated summarily in the following manner:
(A) No more compulsory desexualization
Voluntary desexualization should not be forbidden to the fanatics of
puritanism, but they should be prevented from imposing any degree of
desexualization on those who do not desire it.
I have previously, herein, condemned our present civilization as a civilization
of the emasculated. Is that word too strong? Consider that, in the countries
subjected to the puritan discipline, the suppression of courtesans, and the
enactment of laws forbidding "fornication" or the sexual act outside of
marriage, entail this emasculation or desexualization for those who are not
married. Moreover, this is precisely the result anticipated by the anti-sexual
policy. But it is a result against which all those who are conscious of the
legitimacy of sexual acts should be urged to rebel. From now on, there must
be open conflict between the emasaculators and an aroused public,
conscious of its indefeasible rights. The latter will no longer care to witness
the spectacle of human beings, and especially adolescents, condemned to
years of torment and distress because they are denied the exercise of a
sexuality whose demands are as imperisous as they are legitimate, or, if they
do yield to those legitimate demands, condemned to prosecution as "sex
offenders" or "juvenile delinquents," as the case may be."
Quelle: ebd.
Sofortige Reformen, die nötig sind, um Sexuelle Freiheit zu erreichen Bestärkt durch diese Bestätigungen ihrer Leitsätze / Leitgedanken / Prinzipien / Grundsätze, sollten die Vorkämpfer für die Sexuelle Freiheit für die öffentlich zugängliche Abwägung konkrete Forderungen vorlegen (wie die „Cahiers“ der Französischen Revolution). Dies zu tun, heißt die Sache / Angelegenheit in den Bereich sofort nötiger Reformen zu rücken / zu verlegen / zu verlagern, ohne dass ihr ausgewichen werden kann. [Die Forderungen] können summarisch folgendermaßen spezifiziert werden: (A) Keine erzwungene Desexualisierung mehr "Frewillige Desexualisierung sollte den Fanatikern des Puritanismus nicht verboten werden; jedoch sollten sie daran gehindert werden, die Desexualisierung - in welchem Ausmaß auch immer - denjenigen aufzuzwingen, die sie nicht wünschen. Ich habe zuvor hier unsere gegenwärtige Zivilisation als eine Zivilisation der Entmannten verurteilt. Ist dieses Wort zu stark? Berücksichtige, dass in den Ländern, die der puritanischen Zucht und Ordnung / Disziplin / Benehmen unterworfen / ausgesetzt sind, die Unterdrückung der Kurtisanen und der Erlass von Gesetzen, die „Unzucht“ oder den außerehelichen Geschlechtsverkehr verbieten, diese Entmannung oder Desexualisierung für diejenigen nach sich ziehen / beinhalten / zur Folge haben, die nicht verheiratet sind. Zudem ist das genau die Folge / das Ergebnis, die / das von der Anti-Sexuellen Politik erwartet / vorausgesehen wird. Aber es ist eine Folge / ein Ergebnis, gegen die / das alle, die sich der Legitimität von sexuellen Handlungen bewusst sind / die um die Legitimität von sexuellen Handlungen wissen, aufgefordert werden sollten, aufzubegehren. Von nun an / ab jetzt / von diesem Augenblick an muss es einen offenen Konflikt geben zwischen den Kastratoren und einer aufgerüttelten Öffentlichkeit, die sich ihrer unveräußerlichen Rechte bewusst ist. Letztere möchte nicht länger den Anblick von menschlichen Geschöpfen und insbesondere von Heranwachsenden erleben, verdammt zu Jahren voll Qual und Leid, weil ihnen die Ausübung / das Ausleben einer Sexualität verwehrt wird, deren Begehren / Verlangen / Forderungen so zwingend / mächtig wie legitim sind, oder, wenn sie diesem legitimen Verlangen nachgeben, verdammt zu Verfolgung als „Sexualverbrecher“ oder „jugendliche Straftäter“ sind, je nachdem." translation by keksi. all rights reserved..
Übersetzung eingefügt, Hori
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
@Hori
gerne. wenn das ok ist, werde ich das nach und nach übersetzen.
das erste englische zitat aus dem artikel von Guyon ist schon übersetzt in dem allerersten beitrag.
gerne. wenn das ok ist, werde ich das nach und nach übersetzen.
das erste englische zitat aus dem artikel von Guyon ist schon übersetzt in dem allerersten beitrag.
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Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
Wäre schon gut, ich bin sicherlich nicht der Einzige der nur Bruchteilhaft englische Texte lesen und damit verstehen kann. Wenn die Editierzeit abgelaufen ist, melde den Beitrag- da kannst Du auch die Übersetzung reinpacken (in die Meldung)- dann stellen wir es dazu.
TeleGuard-ID: ZQV9DB8VV
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"(B) Respect for, and immediate application of, the liberty of sexuality
We may be sure that, eventually, the pro-sexual doctrine will make the
conquest of all humanity. But meanwhile, there are two separate groups of
human beings who have different conceptions of the proper sexual
organization of society. On the one hand, the puritan group makes war against
free sexuality, on metaphysical principles—which they describe as "moral"
principles. On the other hand, the group of human beings which is truly
human intends to assert itself in sexual activities precisely as in any other
physiological activities. There is no ground for friendly understanding and
agreement except on one point: in these two separate worlds, violence,
constraint, and frand are forbidden. Aside from this triple interdiction, all
prohibition is an intolerable abuse of authority; and the group that is resolved
to live in freedom should henceforth refuse to be intimidated by the other
group, and should insist upon the reform of the prohibitory laws which, from its
viewpoint, make no sense at all.
In reality, the people who belong to these two different groups ought not to live
together, because they cannot endure each otber, and continually provoke,
embarrass, and inconvenience each other. But since such a segregation
would be impracticable, it is a social duty for each of these groups to respect
the sexual decisions of the other, as long as neither group attempts
( especially by the Law ) to impose its own ethics and way of life upon the
other group. The time has come to proclaim that the Law is not at the service
of a metaphysical conception, and to make the prohihitionists understand this
fact - even if it is necessary to be a little rough with them.
Here it is necessary to anticipate an objection. In all organized societes, we
shall be told, a Social Order is essential; and the individual who commits theft
or murder contravenes that Social Order. We have an anti-sexual Social
Order, say the puritans; the individual who contravenes it should therefore be
punished. This specious and unsound line of argument must be promptly
dismissed for reasons that should be evident. Indulgence in sexual activities
contrary to the puritan Social Order is beyond its jurisdiction as long as these
activities do not tangibly injure anyone, according to that persons own
judgment in other words, as long as they are accomplished with the mutual
consent of the parties concerned, and do not involve either violence,
constraint, or frand. Actions contrary to the Social Order, in order to be
legitimately prosecuted, must injure someone; for it is only then that they
cause trouble and actual damage in the group: to injure anyone, with impunity,
is to injure everyone, for anyone can then fear that tomorrow may bring injury
to him. If, on the contrary, these actions do not injure anyone, and are the
result of a friendly understanding and the fulfillment of a voluntary agreement,
the Social Order no longer has any legitimate concern with them, and has no
right to interfere with such purely private affairs or obtrude upon the
contracting parties. Each person is then protected from any activity that
displeases him, for he need merely abstain from the agreement that produces
it."
Quelle: ebd.
We may be sure that, eventually, the pro-sexual doctrine will make the
conquest of all humanity. But meanwhile, there are two separate groups of
human beings who have different conceptions of the proper sexual
organization of society. On the one hand, the puritan group makes war against
free sexuality, on metaphysical principles—which they describe as "moral"
principles. On the other hand, the group of human beings which is truly
human intends to assert itself in sexual activities precisely as in any other
physiological activities. There is no ground for friendly understanding and
agreement except on one point: in these two separate worlds, violence,
constraint, and frand are forbidden. Aside from this triple interdiction, all
prohibition is an intolerable abuse of authority; and the group that is resolved
to live in freedom should henceforth refuse to be intimidated by the other
group, and should insist upon the reform of the prohibitory laws which, from its
viewpoint, make no sense at all.
In reality, the people who belong to these two different groups ought not to live
together, because they cannot endure each otber, and continually provoke,
embarrass, and inconvenience each other. But since such a segregation
would be impracticable, it is a social duty for each of these groups to respect
the sexual decisions of the other, as long as neither group attempts
( especially by the Law ) to impose its own ethics and way of life upon the
other group. The time has come to proclaim that the Law is not at the service
of a metaphysical conception, and to make the prohihitionists understand this
fact - even if it is necessary to be a little rough with them.
Here it is necessary to anticipate an objection. In all organized societes, we
shall be told, a Social Order is essential; and the individual who commits theft
or murder contravenes that Social Order. We have an anti-sexual Social
Order, say the puritans; the individual who contravenes it should therefore be
punished. This specious and unsound line of argument must be promptly
dismissed for reasons that should be evident. Indulgence in sexual activities
contrary to the puritan Social Order is beyond its jurisdiction as long as these
activities do not tangibly injure anyone, according to that persons own
judgment in other words, as long as they are accomplished with the mutual
consent of the parties concerned, and do not involve either violence,
constraint, or frand. Actions contrary to the Social Order, in order to be
legitimately prosecuted, must injure someone; for it is only then that they
cause trouble and actual damage in the group: to injure anyone, with impunity,
is to injure everyone, for anyone can then fear that tomorrow may bring injury
to him. If, on the contrary, these actions do not injure anyone, and are the
result of a friendly understanding and the fulfillment of a voluntary agreement,
the Social Order no longer has any legitimate concern with them, and has no
right to interfere with such purely private affairs or obtrude upon the
contracting parties. Each person is then protected from any activity that
displeases him, for he need merely abstain from the agreement that produces
it."
Quelle: ebd.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
ok mach ich... ich werde die deutsche übersetzung immer gleich unten an den jeweiligen englischen beitrag anfügen.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"(C) Recovery of the feeling of Sexual Freedom
Recovery of the feeling of Sexual Freedom destroyed by two thousand years
of persecution. The spirit of persecution, like that of denunciation, is a defect
frequently found in certain types of human beings, who augment both with
intolerance, a contemptible passion that was much less known to antiquity. To
this spirit of persecution we owe the mentality of those legislators who plan
the prosecution, as criminal offenses, of those modes of sexual activity which
are simple preferences realized in private life by the common consent of the
partners, but which do not come within the restricted limits which these
legislators, in their inexperience, have marked out as permissable. Such a
mentality may be suitable for a priest who hears the confessions of his flock,
but it should never be found in a man of law, and is totally unacceptable in a
legislator. To be unaware of the sexual life of one's neighbor, chiefly because
one is genuinely indifferent to it, is the true liberal state which the individualist
should require of others and achieve for himself."
Quelle. ebd.
Recovery of the feeling of Sexual Freedom destroyed by two thousand years
of persecution. The spirit of persecution, like that of denunciation, is a defect
frequently found in certain types of human beings, who augment both with
intolerance, a contemptible passion that was much less known to antiquity. To
this spirit of persecution we owe the mentality of those legislators who plan
the prosecution, as criminal offenses, of those modes of sexual activity which
are simple preferences realized in private life by the common consent of the
partners, but which do not come within the restricted limits which these
legislators, in their inexperience, have marked out as permissable. Such a
mentality may be suitable for a priest who hears the confessions of his flock,
but it should never be found in a man of law, and is totally unacceptable in a
legislator. To be unaware of the sexual life of one's neighbor, chiefly because
one is genuinely indifferent to it, is the true liberal state which the individualist
should require of others and achieve for himself."
Quelle. ebd.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"(D) Consequent disappearance of those secretive and shamefaced attitudes
Consequent dissapearance of those secretive and shameful attitudes that are
usually adopted in speaking of sexual acts or in accomplishing them. Such
attitudes derive from the artificial idea that one is doing something bad or
forbidden, an idea that is the lingering echo of the ancient superstition of Sin.
These attitudes, henceforward banished by the pro-sexuals, should be
replaced, in all the circumstances of their lives, by the simple feeling of openly
accomplishing human acts that are fully justified and that require no
precautions or explanations.
These desiderata are implicitly summarized in that formula whose insertion in
the Declaration of Human Rights has herein previously been demanded."
Quelle: ebd.
Consequent dissapearance of those secretive and shameful attitudes that are
usually adopted in speaking of sexual acts or in accomplishing them. Such
attitudes derive from the artificial idea that one is doing something bad or
forbidden, an idea that is the lingering echo of the ancient superstition of Sin.
These attitudes, henceforward banished by the pro-sexuals, should be
replaced, in all the circumstances of their lives, by the simple feeling of openly
accomplishing human acts that are fully justified and that require no
precautions or explanations.
These desiderata are implicitly summarized in that formula whose insertion in
the Declaration of Human Rights has herein previously been demanded."
Quelle: ebd.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"Freedom of Conscience itself implies these practical corollaries, in the
domain of sexuality:
(1) That each human being, of either sex, will henceforth have the right to
announce that he deliberately and consciously places his sexual life under the
argis of the liberative principles of Sexual Legitimacy and Freedom, holding
Sexuality to be amoral, necessary, and beneficial; and that he rejects
absolutely, as a fallacy and a delusion, the doctrine that continence, chastity,
and desexualization represent superiorities.
(2) That it is necessary to put an end to that hypocrisy of an alleged "decency"
which condemns human nudity (whether in actuality or in reproduction by art)
and makes of it a criminal offense.
(3) That everyone will be able to live according to his convictions, frankly
exercising his freedom to indulge in sexual acts or activities, and not being
required to render an account of them to anyone as long as they involve
neither violence, constraint, nor fraud.
(4) That it is necessary to have done with the abusive expressions which the
fanatics of puritanism, with the arrogance of the ignorant and the anger of the
impotent, customarily shower upon the sexually emancipated. For the latter
refuse to admit that chastity is an acceptable criterion for judging that a female
is "a good girl" or "an honest woman." They hold, rather, that a girl or woman
is admirable if she is intelligent, industrious, sympathetically cheerfal and
kindly, and shows a just appreciation of life and its values by not refusing
herself to sexual activities (even if they result in the great honor, which has
been transformed into a great shame, of giving birth to a human being outside
of marriage).
(5) That men whose intelligence is valuable to their country or to humanity will
no longer find themselves disbarred from their official duties, from their
professions, or from public life, because some of their sexual activities have
been vociferously condemned by sectarians of puritanism who are their
inferiors from every point of view. There will be no more Oscar Wildes sent to
Reading Gaol; there will be no more great statesmen obIiged to resign
because of some sexual activity that departs from the prohibitionist standard;
there will not even be any more modest practitioners of law or medicine (as
now in England and the United States) finding themselves, despite their
technical qualifications, threatened with the loss of their clientele because of
their noncomformist sexual attitudes.
(6) That the sexually emancipated, finally, have the right to demand the
assistance of the laws themselves to insure respect for their sexual
convictions, and the protection of the police against the personal attacks,
threats, or interference of fanatics exasperated by their liberation."
Quelle: ebd.
domain of sexuality:
(1) That each human being, of either sex, will henceforth have the right to
announce that he deliberately and consciously places his sexual life under the
argis of the liberative principles of Sexual Legitimacy and Freedom, holding
Sexuality to be amoral, necessary, and beneficial; and that he rejects
absolutely, as a fallacy and a delusion, the doctrine that continence, chastity,
and desexualization represent superiorities.
(2) That it is necessary to put an end to that hypocrisy of an alleged "decency"
which condemns human nudity (whether in actuality or in reproduction by art)
and makes of it a criminal offense.
(3) That everyone will be able to live according to his convictions, frankly
exercising his freedom to indulge in sexual acts or activities, and not being
required to render an account of them to anyone as long as they involve
neither violence, constraint, nor fraud.
(4) That it is necessary to have done with the abusive expressions which the
fanatics of puritanism, with the arrogance of the ignorant and the anger of the
impotent, customarily shower upon the sexually emancipated. For the latter
refuse to admit that chastity is an acceptable criterion for judging that a female
is "a good girl" or "an honest woman." They hold, rather, that a girl or woman
is admirable if she is intelligent, industrious, sympathetically cheerfal and
kindly, and shows a just appreciation of life and its values by not refusing
herself to sexual activities (even if they result in the great honor, which has
been transformed into a great shame, of giving birth to a human being outside
of marriage).
(5) That men whose intelligence is valuable to their country or to humanity will
no longer find themselves disbarred from their official duties, from their
professions, or from public life, because some of their sexual activities have
been vociferously condemned by sectarians of puritanism who are their
inferiors from every point of view. There will be no more Oscar Wildes sent to
Reading Gaol; there will be no more great statesmen obIiged to resign
because of some sexual activity that departs from the prohibitionist standard;
there will not even be any more modest practitioners of law or medicine (as
now in England and the United States) finding themselves, despite their
technical qualifications, threatened with the loss of their clientele because of
their noncomformist sexual attitudes.
(6) That the sexually emancipated, finally, have the right to demand the
assistance of the laws themselves to insure respect for their sexual
convictions, and the protection of the police against the personal attacks,
threats, or interference of fanatics exasperated by their liberation."
Quelle: ebd.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"It is for the pro-sexuals to say to the intolerant and the prohibitionistic:
You do not have the right to denounce, as a social evil that should be
suppressed by law, sexual ideas and actions that do not agree with your
personal criterion.
You do not have the right to pretend your morality is the only generally
accepted one.
You do not have the right to establish international organizations and
procedures to combat and suppress, throughout the world, the sexual
conceptions that you disapprove.
You do not have the right to substitute active antagonism and ostracism for
the neutrality which the State owes to all philosophical or ethical conceptions."
Quelle: ebd.
You do not have the right to denounce, as a social evil that should be
suppressed by law, sexual ideas and actions that do not agree with your
personal criterion.
You do not have the right to pretend your morality is the only generally
accepted one.
You do not have the right to establish international organizations and
procedures to combat and suppress, throughout the world, the sexual
conceptions that you disapprove.
You do not have the right to substitute active antagonism and ostracism for
the neutrality which the State owes to all philosophical or ethical conceptions."
Quelle: ebd.
Re: Die Menschenrechte und die Verweigerung der Sexuellen Freiheit von Rene Guyon (1952)
"ln addition to banishing the "sex crimes" from the penal law, one might
well add, for security, a new criminal offense: that of violating the right
to sexual freedom. Such a provision would aim to put a stop to the
denunciations, the houndings, the comminatory intervensions in private
life, and the censorship of all those puritan agents or Leagues who, with
an elaborate sadism, make life insupportable for their neighbors in the
name of the stupid and ruthless doctrines which so delight them. (1)"
Quelle: ebd.
well add, for security, a new criminal offense: that of violating the right
to sexual freedom. Such a provision would aim to put a stop to the
denunciations, the houndings, the comminatory intervensions in private
life, and the censorship of all those puritan agents or Leagues who, with
an elaborate sadism, make life insupportable for their neighbors in the
name of the stupid and ruthless doctrines which so delight them. (1)"
Quelle: ebd.